Newyorkerbyheart

Det smukke, smukke Skagen, del 1………..

05 august , 2006 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Udflugter (Trips) - Tags:

De berømte fiskepakhuse nede på havnen i Skagen……………

Udstillingen: Jorden set fra himmelen i Skagen………..

Restaurant Gl. Skagen kan klart anbefales……………..

Aften over Gl. Skagen……………

Vi var et smut nede på havnen i Skagen for at besøge fiskepakhusene. Vejret viste sig desværre ikke fra sin bedste side, det regnede faktisk hele tiden……..
Vi fik dog en varm fiskefrikadelle som vi nød, mens vi kiggede ud over havnen og alle lystbådene.
Vi kom forbi udstillingen: Jorden set fra himmelen af Yann Arthus-Bertrand som er en gratis udstilling med de mest fantastiske billeder fra alle dele af verden. Hvis I er i Skagen mellem den 29. 05. 06 – 28. 08. 06 skulle I unde Jer selv at gå ind og se udstillingen. Billederne er så flotte, der kan sagtens bruges et par timer derinde. Udstillingen er i en auktionshal nede på havnen i Skagen.
Vi boede i et fint gult Skagens hus kun 50 meter fra fiskepakhusene, så vi kunne næsten ikke komme til at bo mere centralt. Vi fik et værelse i kælderen med delt bad og køkken, men eget TV på værelset. Det kostede kr. 500,- for en overnatning.
Efter at have gået en lang tur rundt i de små gader i Skagen, tog vi et bad og forsatte så ind til Gl. Skagen for at spise.
Personligt er jeg mest vild med Gl. Skagen. Jeg synes at den er meget mere hyggelig og charmerende. Der er måske ikke så meget folkeliv som inde i selve Skagen, men til gengæld er naturen og omgivelserne helt perfekte.
Vi spiste på “Restaurant Gl. Skagen“, som var en fantastisk oplevelse – og som er en “voksen restaurant”. Bare indretningen og stemningen i sig selv var hele oplevelsen værd. Priserne er yderst overkommelige og maden helt i top. Jeg fik hvidløgsstegte tigerrejer (som smagte VIDUNDERLIGT!!!) og Beuf Bernaise som ikke lod rejerne noget tilbage. Bøffen var mør, perfekt stegt og havde en super god smag!!!
Værten er lidt speciel, men er I i Gl. Skagen og vil spise der er “Restaurant Gl. Skagen” helt sikkert et besøg værd!!!!
Det med “voksen restaurant” tages MEGET bogstaveligt 🙂 Der kom nogen ind som havde en hundehvalp med, de spurgte om den måtte ligge under bordet mens de spiste? Dertil svarede værten: “Ja, hunde er velkomne – men børn er ikke.”
Jeg synes at det er helt ok, at der er restauranter kun for voksne!!! Der er da ikke noget der er mere irriterende end andre folks uvorne unger, der hopper op og ned, skriger og ter sig, når man skal spise. Det er jo ikke sådan at de tysser på deres dyrebare poder, næ nej, alle andre skal også have “glæde” af dem!!!!
Vi havde håbet på at kunne se solnedgangen ved “Solnedgangskiosken”, men desværre ville vejrguderne det anderledes………
Vi gik dog en tur rundt i Gl. Skagen og så på de mange smukke, smukke huse.
Jeg glæder mig allerede til at komme tilbage igen engang………………… Posted by Picasa