Newyorkerbyheart

We are going on a summer holiday, del 1……………

04 august , 2006 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Udflugter (Trips)

Denne “spøjse” statue er fra Ringkøbing……………

Her overnattede vi første nat: Vilsund Gl. Færgekro……………

Udsigten fra vores værelse…………

Vilsund broen som vi kunne kigge ud på fra vores værelse…………..

Vi bestemte os for at tage på en lille ferie i vores smukke land. Vi kørte op langs Vestkysten og vores første stop var Ringkøbing.
Vi gik en tur i denne gamle købstad og nød stemningen og de smukke gader. Vi valgte bevidst at gå væk fra mylderet på gå-gaden – det var jo bare butikker som i enhver anden by – og der var rigtig mange mennesker, selvom det småregnede hele tiden. Da vi først kom til de små brostens-belagte gader, havde vi det for os selv. Faktisk er det lidt en skam at der ikke er flere der nyde disse smukke gader. Små, smukt restaurerede huse og idylliske små stræder……….det emmede af hygge og danskhed – SMUKT!!!
Vi spise frokost i Ringkøbing. Nede ved havnen fandt vi en kinesisk restaurant hvor de havde frokostbuffet, med alt hvad vi kunne spise for kr. 79,-. Maden var rigtig, rigtig god – og rigelig. Der var vel 8 forskellige varme retter at vælge imellem + ris, salatbord, vandmelon og bananer. Super billigt og meget velsmagende. Grøntsagerne var friske og sprøde – også dem i de varme retter – det var tydeligt at der var brugt friske grøntsager og ikke de kedelige frosne……….
Super lækkert og vi blev MEGET mætte, da vi vist kom til at spise alt for meget 🙂
Med vores maver således fyldte kørte vi nordpå.
Da vi kom til omkring Lemvig begyndte jeg at ringe rundt til de Bed & Breakfast som jeg havde noteret hjemme fra. Vi syntes at vi ville være spontane – vi er begge lidt “control-freaks” – og ikke beslutte hvor vi skulle sove henne hjemmefra.
Jeg havde derfor noteret nogle Bed & Breakfast ned hjemmefra som lød hyggelige og som lå i det område jeg formodede vi ville overnatte i…………. men, men………..
Det var ikke så lige til. Alle dem vi ringede til var fyldte og havde ikke plads til os…………..
Så vi fik fat i nogle brochurer, så vi kunne finde alternative overnatningssteder. Vi ringede til Vilsund Gl. Færgekro og de havde lige præcist et værelse med bad tilbage, så det skyndte vi os at takke ja tak til. Det kostede kun kr. 650,- for værelset inkl. morgenmad, så det var jo billigt!!!
Stedet lå rigtig smukt, lige ved Vilsund broen og dermed helt ud til vandet. Vi fik et rigtig godt værelse som vendte så vi kunne kigge ud over det smukke vand og broen – vi følte os som de heldigste mennesker i verden. Værelset var af ok størrelse, med en god seng og ikke mindst: eget bad og toilet!!!
Jeg kan kun anbefale stedet på det varmeste hvis I kommer på de kanter. Betjeningen var god, værelset rent og maden – maden var simpelthen SUPER, SUPER god!!!