Newyorkerbyheart

Københavnertur og besøg fra USA, del 1….

28 marts , 2007 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Udflugter (Trips) - Tags:

Udsigt fra vores værelse på 15. etage…………..

Udsigt fra vores værelse på 15. etage…………

Udsigt fra vores værelse på 15. etage………..

Udsigt fra vores værelse på 15. etage……

Udsigt fra vores værelse på 15. etage…………..

Først vil jeg lige sige tak til alle Jer der har skrevet og ønsket mig god bedring – tak!! Jeg kom hjem fra København søndag aften, hundesyg med influenza som jeg fik lørdag. Jeg “overlevede” på ren viljestyrke og masser af piller!!! Resultatet var, at det ramte ekstra hårdt mandag. Mandag og tirsdag har jeg lagt i sengen og ikke været i stand til noget som helst, jeg har ikke engang pakket ud. Jeg har ikke været i stand til at læse eller se TV, bare lagt under dynen og sovet.
I dag har jeg det en anelse bedre, men jeg er stadig ikke rask. Jeg tror også, at det er fordi jeg har kørt mig selv for hårdt, fordi jeg gerne ville være så meget sammen med min familie fra USA som muligt, så derfor er mit immunforsvar kørt helt i sænk – men det har været det hele værd!!!!

Anyway, vi ankom torsdag til København. Vi kom ind med toget kl. 11.00 og tog direkte til hotellet: SAS Radisson Scandinavia på Amager Boulevard. Vi fik at vide at værelset var klar til os og at Joyce (min “mor” og børnene) havde tjekket ind. Vi skulle bo på 15. etage og havde værelse lige ved siden af hinanden. Vi skyndte os op og jeg bankede på deres dør allerede inden vi åbnede døren ind til vores eget værelse. Emma åbnede, de lå og sov, og jeg fik kæmpe knuser af hende og Joyce (Tristan sov stadig). Det var SÅ fantastisk endelig at se dem igen. Jeg har ikke set dem siden 1998, hvor vi var i Disney sammen. Emma bliver 17 til november (hun blev født mens jeg var derovre) og Tristan bliver 18 til juli (han var 1½ år da jeg kom derover). Jeg fik også lige introduceret kæresten, for de har jo ikke mødt ham før (og han har været MEGET spændt!!).

Vi skyndte os ind på vores værelse og fik pakket lidt ud – og fik nydt udsigten som var FÆNOMENAL!!!! – vi kunne se ud over hele København og hvilket syn. Lige så snart Joyce og børnene havde fået lidt vand i hovedet og fået klædt om, skyndte vi os ned på “Mama’s & Papa’s” (en af de 5 restauranter på hotellet) og fik frokost. Vi fik en buffet, som jeg ikke synes var særlig god……….til gengæld var den dyr!!!!

Snakken gik godt lige fra starten af, det var som om vi aldrig har været fra hinanden. Børnene var fantastiske. Emma er lidt genert og sagde ikke så meget, men Tristan snakkede bare løs. Kæresten og Tristan kom godt ud af det lige fra starten og snakkede løs – herligt. Det var fantastisk, men på mange måder også uvirkeligt!!

Da vi havde spist gik vi en tur ud ind til byen. Vi gik en tur på Strøget, gik ned til Nyhavn og sad og fik en øl og noget varm kakao. Da vi kom tilbage til hotellet, kunne vi lige nå en kort lur og så tog vi til “Yan’s wok”, hvor vi fik en fantastisk middag. Vi har jo været der før og vi fik samme menu som sidste gang, men det smagte lige fantastisk. Jeg er SÅ vild med pandekagerne med and og hoisin sauce. Joyce og børnene nød også maden – de er lige så glade for mad som mig!!!