Newyorkerbyheart

Københavnertur og besøg fra USA, del 3………..

28 marts , 2007 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Udflugter (Trips) - Tags:

Vi fik lige tid til at besøge familiens nye lille baby…………

Sushi………….

Emma fik Sashimi…….

Vagtskifte på Amalienborg………

Hotellet udefra………..

Lørdag tog Joyce og børnene afsted tidligt. De skulle til Valbyhallen hvor Tristan skulle fægte. Her skal jeg måske forklare at Tristan er en rigtig, rigtig god fægter. Dette stævne var for at få nogle point til verdensrangslisten (tror jeg nok). Hans mål er at komme til at fægte for USA til OL – og det er slet ikke usandsynligt. Han rejser rundt i hele USA og fægter, dette er hans første internationale stævne. Det bliver spændende at følge ham i fremtiden og se hvad han driver det til……..

Vi stod op lidt senere og tog ind på Strøget hvor vi fik brunch på Cafe Europa. Det var super lækkert og vi kunne sidde udenfor og spise. Det var en anelse køligt, men langsomt fik solen mere og mere magt. Derfra tog vi til Valbyhallen for at se fægtning.
Vi havde ingen anelse overhovedet om reglerne, men vi fik forklaret en masse. Desværre havde Tristan en rigtig dårlig dag – faktisk en rigtig dårlig weekend – så han var færdig da vi kom. Om det var pga. jetlag, for meget mad eller bare mangel på koncentration vides ikke, men han fægtede slet ikke til hans sædvanlige standard. Vi så dog Tristans kammerat, Ike, fægte lidt. Emma kedede sig bravt, så hende tog vi med på en Kanal rundfart. Vejret var helt i top og det var super hyggeligt.

Om aftenen spiste vi på Restaurant Kyoto. Det er en japansk restaurant, som også har til huse på hotellet. Vi fik en “Sukiyaki deluxe menu” og det smagte fantastisk. Maden var SÅ lækker. Vi fik 3 stk. sushi først og det er første gang jeg har fået Sushi på en restaurant. Det var SÅ godt, så jeg fortrød lidt at jeg ikke kun havde bestilt Sushi. Hvis I nogensinde kommer til København kan jeg kun anbefale den restaurant. De har også Teppanyki menuer, hvor kokken står og kokkererer mens I ser på………det er noget af et show og alle pengene værd.
Vi sluttede dagen af med en drink i baren i lobby’en. Jeg fik en fantastisk Strawberry Daiquarri, som er min ynglingsdrink. Her var min influenza startet og jeg havde det mildt sagt forfærdeligt!!! Jeg håbede at alkohol ville hjælpe, men det gjorde det ikke…………..

Søndag stod vi lidt senere op end amerikanerne, som tog tidligt til Valby. Vi var derude ved 9.30 tiden og så Tristan fægte en del, det var noget mere spændende at se ham fægte. Desværre klarede han sig heller ikke så godt denne dag.
Vi var også lige et smut i Hellerup for at besøge familiens nye lille baby. Kæresten havde endnu ikke set hende, så vi var der et par timer. Tilbage til hotellet var der ikke så mange timer af vores samvær. Vi spiste en meget tidlig aftensmad i Restaurant Kyoto igen, hvor jeg denne gang bestilte en kæmpe talleken Sushi…………og det var helt fantastisk!!! Først fik jeg dog en gang Gyoza og de smagte SÅ fantastisk, jeg bliver nødt til om jeg kan prøve at lære at lave dem.

Vi tog derovre fra kl. 20.30 fra Hovedbanegården efter en smertefuld afsked på hotellet. Jeg var så ked af at skulle sige farvel til dem igen, men håber at vi snart ses igen. De fik måske kæresten overbevist om at vi skal derover og fejre jul og nytår derovre…………..hvor fantastisk ville det ikke være??? De vil måske gerne betale den ene billet og så er det jo svært at sige nej. Jeg er glad for at de så godt kunne lide min kæreste og det var tydeligt, at han nu har fået en ny “familie”. Jeg vil så gerne vise ham rundt i min “hjemby”og alle de omgivelser som jeg stadig elsker og synes er de smukkeste i verden.

I skal ikke forvente at der bliver blogget mad i denne uge. Jeg er stadig langt fra topform og skriver kun disse indlæg fordi jeg ved at I er så mange der venter spændt 🙂 Jeg håber at være tilbage i næste uge for fuld styrke…………håber at I bærer over med mig 🙂

Print Friendly
Tilbage

6 kommentarer

1. Mar 28, 2007
    9:52 pm

Marianne's mening

Hvor lyder det til I har hygget jer rigtigt meget. Jeg håber det bliver en realitet at I kan fejre jul/nytår ovre hos dem.
    Rigtig god bedring

2. Mar 29, 2007
    1:52 am

Lea

Kære Birthe!

Jeg håber på, at du har fået det bedre. Det lyder til, at I havde en pragtfuld weekend sammen med “din” amerikanske familie. Hvad syntes de om København? Min svigerinde er amerikaner og hun er fuldstændig forelsket i Danmark. Hendes favorit spise er morgenmad hentet ved den lokale bager.Det er altså også bare guf!
    Nå, nu vil jeg putte børnene i seng. Pas på dig selv, jeg glæder mig til at læse din næste blog.
    Knus fra Lea

3. Mar 29, 2007
    11:33 am

Hej Marianne!

Tak 🙂

Jeg håber også, at vi kommer derover, om ikke til jul (da vi jo skal flytte 1. december), så til næste sommer/efterår…… Kæresten vil gerne derover og se når bladene skifter farve. Det er SÅ flot i det område….

4. Mar 29, 2007
    11:37 am

Hej Lea!
    Jeg har fået det lidt bedre – tak, men er langt fra topform, håber dog at det snart kommer så jeg atter kan lave noget mad 🙂
    De synes at København var en smuk by – hvilket den jo også er. De ELSKEDE smørrebrød og ikke mindst wienerbrød!!! De er nogle “madører” ligesom mig 🙂
    Måske kommer de tilbage næste år og fægter ved samme stævne – og ser vores nye hus…….
    Varme tanker og hilsner
    Birthe

5. Apr 1, 2007
    8:03 pm

Chris

great pictures. i love the sushi too.