Newyorkerbyheart

Cheeseburger med avocado og hjemmelavede, ovnbagte pommes frites……

16 september , 2008 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Tilbehør/vegetar retter - Tags: , , ,

Bøfferne steges…….

Ost kommes på……

Burgerbolle-bund med Hellmann’s, salat og avocado med salt, friskkværnet peber og tabasco…..

Burgerbøf, skiver af bøftomat og bacon lægges på……

Den næsten færdige burger…….

Færdig og klar til at spise….


De hjemmelavede pommes frites…….

I aften har vi fået cheeseburger med avocado, dertil hjemmelavede, ovnstegte pommes frites – LÆKKERT – og MEGET mættende! *S* Opskriften er fra Alt for Damerne i sidste uge, med små ændringer……

Jeg valgte at komme salt, friskkværnet peber og lidt tabasco på avocadoskiverne, fordi jeg synes at de ellers er for ferske. Jeg kom lidt Hellmann’s mayonnaise på den nederste burgerbolle og da jeg ikke kunne finde cheddarost i skiver, brugte jeg nogle cheddarostetern som jeg havde i fryseren – men ellers blev de nogenlunde som i original opskriften. Min version kommer her:

Cheeseburger med avocado, 2 pers.:

500 g hakket oksekød, formet til 3 bøffer

salt, friskkværnet peber

1 avocado, i skiver

lidt citronsaft

lidt tabasco

lidt blandede salatblade

grove burgerboller – eller hjemmebagte….

1 bøftomat i 6 skiver

1 pakke bacon i skiver, stegt sprødt og afdryppet

1 rødløg i tynde skiver

lidt Hellmann’s mayonnaise

Heinz ketchup

cheddarost i skiver eller tern

Form 3 flade bøffer, der er lige tykke. Krydr med salt og friskkværnet peber og steg dem. Inden de er helt færdige, lægges ost på og så lidt stanniol løst over. Bacon steges sprødt og drypper af på køkkenrulle. Flæk burgerbollerne og rist dem på begge sider. Dryp avocadoskiverne med lidt citronsaft, så de ikke bliver mørke. Smør den underste del med lidt Hellmann’s mayonaise og læg godt med blandede salatblade på, derefter avocadoskiver som drysses med lidt salt, friskkværnet peber og nogle dråber tabasco. Læg burgerbøf ovenpå, så et 2 skiver bøftomat ovenpå hinanden, stegt bacon (tryk det hele lidt sammen), igen lidt avocadoskiver som krydres med salt, friskkværnet peber og lidt tabasco. Tilsidst kommes godt med tyndskåret rødløg på. Kom ketchup på den øverste burgerbolle og læg den øverst, pres forsigtigt lidt ned. Server med hjemmelavede, ovnstegte pommes frites.

Hjemmelavede, ovnstegte pommes frites:

4 store bagekartofler, skåret i stave

rapsolie

groft salt

Kom de skårne kartofler i en pose med lidt olie og ryst den godt, så kartoflerne får lidt olie på alle flader. Fordel kartoflerne på en bageplade med bagepapir, sørg for at de ligger i 1 lag og at de ikke rører for meget ved hinanden. Drys med groft salt og bag i ovnen ved 200 grader varmluft, til de bliver gyldne, vend dem og bag lidt mere.

Hvor ville jeg bare ønske, at vi alle kunne passe vores eget liv og sørge for at vi selv har det godt! Jeg/vi bliver i tide – og utide – spurgt: “skal I ikke have børn?”, “hvorfor skal I ikke have børn”, “MAN skal da have børn!”. Så er det jeg tænker: hvem er MAN????? Jeg husker ikke noget om at have skrevet under på at jeg ville føde børn, da jeg blev født og i sidste ende er det vel frivilligt eller hva´? Jeg har mødt par der har problemer med at få børn, som nærmest bliver sur og fornærmet på mig fordi jeg/vi har valgt IKKE at få børn – jamen, det er da ikke min skyld at de ikke kan få børn. Men fordi de har problemer, det betyder vel ikke at jeg SKAL have børn??? Nogle siger at vores liv bliver fattigt uden og det gør det kan da godt være at vi har et fattigt liv i deres øjne. Vi synes nu selv at vi har et godt liv og det er jo trods alt os der skal leve det og IKKE dem. Selvfølgelig er det noget vi har gennemtænkt og ikke bare et “lune” vi lige har fået, det ligger bare ikke til os – og vi ønsker det ikke – og så er det vel ok! Det er jo ikke fordi jeg/vi ikke kan lide børn. Jeg holder meget af børn, men holder også meget af at kan aflevere dem igen! Jer der har fulgt mig ved hvor meget kærestens søsters piger betyder for mig/os – og lille Dicte inde ved siden af – som jo er vores lille guldklump! Jeg tog jo også til USA som au pair i sin tid og det vil jeg ihvert fald IKKE anbefale hvis du ikke kan lide børn, for det er ligesom hovedbeskæftigelsen. Vi har bare valgt det fra og det er vores valg. Så når andre siger til mig: “MAN skal da have børn”, så vil jeg bare så gerne vide hvem MAN er? Er det Gud? For den Gud jeg tror på han dømmer ikke folk på om de vælger børn eller ej. Han dømmer idet hele taget ikke, nej han ser på om jeg har levet et lykkeligt liv og gjort det jeg gerne ville. Om jeg har været god mod andre, om jeg kan se mig selv i øjnene – det er vel det der i den sidste ende er det vigtigste. Jeg er bare så træt af at skulle forsvare mit/vores valg hele tiden, jeg synes jo ikke at blander mig i deres valg og liv…….

Vi har også en del singler i vores omgangskreds og når de fortæller hvad de nogle gange skal lægge ører til, ja så bliver jeg nogle gange næsten stum! Jeg kender en, som til en familiefest først blev spurgt om hvor gammel det nu var at hun var? og da hun svarede 35 sagde “udspørgeren” – og du har ikke en kæreste endnu? Jamen, så skal du da skynde dig, så du kan nå at få børn (der var den igen!). En anden sagde til hende, at det kunne han da ikke forstå, for hun så da sød og “normal” ud!!!! Såvidt jeg kan høre i omgangskredsen er det kun piger og mænd det går ud over – ihvert fald i vores omgangskreds. Det er som om at andre synes at det nærmest er lidt synd for dem. Jeg ved da godt at mange gerne vil have en kæreste og en at dele livet med – selvfølgelig – men mange lever jo faktisk lykkeligt “alligevel” og har et rigt og meningsfyldt liv (-også uden børn*S*). Hvad er det der får andre mennesker til at blande sig i andres liv? Hvorfor koncentrerer de sig ikke bare om deres eget? om at gøre sig selv lykkelig og opfylde deres egne ønsker/behov/håb? Hvis de gjorde kan det være, at de ikke havde så meget behov for at blande sig i andres, men havde nok i deres eget *S*

Det var så aftenens svada fra mig og er der nogen der er blevet stødt på manchetterne, ja så er det jo det der sker ved at bevæge sig ind i blog-verden *S* Håber at I ikke er blevet skræmt så meget, at I ikke tør kigge forbi igen – jeg er normalt blidt som et lam……..

I morgen står menu’en på hvidkålsrouletter, kartofler, sovs og en form for råkostsalat……….

Print Friendly
Tilbage

19 kommentarer


  1. Sep 17, 2008
    9:18 am

    Solveig

    Hej Birte

    Vi er helt enige og jeg har altså tre børn…Det er en mærkelig tendens folk har med de der “bestemmende” og dumme bemærkninger..

    Vi bestemmer selv om vi vil have børn, være singel eller leve et liv uden børn..

    Noget der også har kunne få mig i kog er, at så snart vi havde fået det første barn, blev vi hele tiden spurgt “hvornår skal i have nummer 2”????

    Folk skulle hellere passe noget bedre på deres egne børn, end blande sig i hvordan andre har valgt at leve..

    Go dag til dig:-)


  2. Sep 17, 2008
    10:12 am

    Anette

    Hej Birte,
    Det er laenge siden jeg har ladet hoere fra mig, men det har vaeret ferie tid (tre uger hjemme i gode gamle Danmark) og saa en uge i Kenya med arbejdet (5 dages traels arbejde, men i smukke omgivelser, og to dages safari i Masai Mara omraadet – jeg saa baade Ngong hills, og spejdede fortvivlet efter min Denys Finch Hatton…) Smuk og storslaaet oplevelse – vilde dyr, og fantastiske landskaber)… Haaber du baerer over med mig…
    jeg er enig med dig… hvor et det ulideleligt de mennesker der absolut skal blande sig i hvordan man vaelger at leve sit liv… At I har valgt boern “fra” er jeres valg, og det er der ingen der skal doemme jer for eller ud fra. Det er jeres valg…
    Da jeg rejste til Frankrig, for 20 aar siden her i september, syntes mange at det var alletiders at komme ud og faa set noget andet… men da der saa var gaaet et par aar, og jeg stadig blev hernede, var der flere de spurgte min mor om “om ikke snart Anette kommer hjem igen ?” – underforstaaet “det er da vist paa tide, hvorfor bliver hun dernede, kan hun ikke lide sit eget land osv osv”… Igen, dether er mit valg, det er ikke altid nemt at vaere lang hjemmefra, det maa jeg leve med og selv klare de haarde stunder, men mit liv er altsaa hernede… og jeg er altsaa lykkelig paa denneher maade !!
    Hvorfor skal folk blande sig, og paadutte andre “standardmeninger” ?
    Skal lige siges at franskmaendene ikke er et hak bedre end danskerne…

    Ps : Noget derogsaa er godt i burgere i stedet for mayonnaise, men jeg ved ikke om man kan faa det hjemme i DK, det er at smoere lidt bearnaisesovs (hernede faaes det i glas, ligesom mayonnaise – maerkerne er Benedicta eller Amora…) paa bollerne. Det smager bare helt vildt godt !! Jeg vil preove naeste gang med avocado, det lyder ret godt !!

    Knus fra Eiffeltaarnet og Anette


  3. Sep 17, 2008
    12:29 pm

    Newyorkerbyheart

    Hej Solveig!

    Tak for din kommentar 🙂

    Forstår godt din irritation som “nr. 2”, det ville jo være rart hvis de bare ville nyde nr. 1 sammen med Jer og være i nuet, istedet for hele tiden at tænke frem….

    Mange hilsner
    Birthe


  4. Sep 17, 2008
    12:32 pm

    Newyorkerbyheart

    Hej Anette!

    Wow, det lyder som en fantastisk tur til Afrika, hvor må det have været spændende at gå i Fru Blixen’s fodspor! Synd at Hr. Finch-Hatton ikke dukkede frem af tågerne 🙂

    Nogle tænker bare ikke på den udfordring det må være at opholde sig i et fremmed land, med fremmede skikke og traditioner. Nogle ser det måske som et glansbilled, men som du selv skriver, så er der jo også kun dig i de hårde tider…..
    Jeg synes at det er flot gjort…..

    mange hilsner
    Birthe


  5. Sep 17, 2008
    1:06 pm

    Lene

    Hejsa Birthe:o)

    Jo, jeg kender bestemt også bemærkningerne omkring børn eller rettere ingen børn. Vi har også bevidst valgt fra at få børn.Jeg er også utroligt glad for børn, det samme er min mand, men at få vores egne har vi valgt fra på grund af flere personlige ting. Nu er jeg omkring 40, så bemærkninger er stilnet lidt af, men da jeg var mellem 30 og 35….hold da op!

    Jeg talte for et par år siden i telefon med en gammel klassekammerat, hun fortalte så om sine børn og jeg lyttede interesseret. “Har I så børn?” spurgte hun så. “Nej det har vi ikke” svarede jeg. Tavshed. Derefter sagde hun: “Det vil sige, du har IKKE engang kunnet give din mor et barnebarn, efter hun blev alene????!” “ØØøhh nej!” svarede jeg. Hun svarede: “det var da godt nok synd for hende”. Jeg anede ikke hvad jeg skulle sige….jeg var mundlam. Så fortsatte hun med at spørge om så min søster havde børn? Det kunne jeg så fortælle hun heller ikke havde, og at hun var single, så det var ikke lige så aktuelt.Hun svarede: “jamen det var da forfærdeligt…hvad er der da i vejen med jer?”!!

    Jeg har også for nogle år tilbage talt med en mand, som udtrykte, at jeg jo aldrig kunne blive en “rigtig” kvinde, i det jeg ikke havde født et barn!

    Jooo, mange mennesker er meget ufølsomme i deres bemærkninger, som om det er tilladt at være grænseoverskridende og grov overfor en , fordi man har valgt anderledes end flertallet. Det er mig en gåde, hvordan de kan få sig selv til at sige den slags ting….

    Jeg arbejder som sygeplejerske og på min arbejdsplads har jeg faktisk også mødt den holdning, dog mere på den måde, at hvis man ikke har børn, så har man altså ikke noget liv! Så kan man jo da tage alle de trælse vagter, og ikke have lov at sige nej, hvis der bliver ringet om en ekstra vagt, for jeg har jo ikke børn og dermed ikke nogen gyldig grund for ikke at kunne komme på arbejde med kort varsel! Jeg har jo ikke noget “rigtigt” liv, skal jeg jo lige huske;o)

    Nogle gange tænker jeg om det er slags misundelse over at jeg har mere tid til rådighed og andre muligheder for at foretage mig noget, fordi jeg ikke er bundet af børn. Men nu er børn jo noget man vælger, ikke noget man bare får uden at kunne gøre fra eller til, og har man valgt børn til i sit liv, ja så er det jo på bekostning af noget andet.
    Men det er altså ikke min (eller din) skyld, at mange af vores medmennesker har valgt at prioritere børn og dermed har mindre tid til sig selv!Og de forhåbentlig valgt det fordi de ikke kunne forestille sig et liv uden børn. Men det er vi altså nogle der godt kan…..

    Ja kunne “folk” da bare koncentrere sig om deres egne valg og deres liv, så var vi da kommet langt;o)

    Kh Lene


  6. Sep 17, 2008
    7:05 pm

    Anonymous

    Hej Birte

    Du har SÅ ret i det med kommentarerne, især den med børn. Vi er hhv 29 og 34 og har ikke umddelbare planer om børn, har bare ikke trangen til det. Familien spørger i det mindste ikke, men må somme tider høre på den med “Nåh, har du så fået børn” , Har i børn, Der går i sørme glip af meget, bla bla. Du har sikkert selv fantasi til at finde på flere. Især nu når man støver gamle venner op Facebook, der er der jo børne-fotos strøet rigeligt udover det hele. Måske går vi glip af noget, men så kan vi sove længe i weekenden og i det hele taget selv bestemme så meget andet. Vi skal nok få et dejligt liv alligevel. La dog folk selv bestemme hvad de vil…

    Hilsen Carina


  7. Sep 17, 2008
    8:58 pm

    Angelika

    Hej Birthe.

    Hvor ser retten lækker ud i dag. Mums.

    Mht børnediskussionen kan jeg godt følge dig i at de andre da ikke må have en særlig spændende tilværelse siden de skal blande sig i og forpeste andres. Der er ikke noget der hedder man skal – man bestemmer selv. Man SKAL ikke noget man ikke har lyst til. Punktum. Det er da op til en selv.

    Kan du have en rigtig god aften. Hilser fra Angelika


  8. Sep 17, 2008
    9:08 pm

    Newyorkerbyheart

    Hej Lene!

    Sikke da en ufølsom veninde du havde i telefonen ikke særlig pænt af hende!
    Jeg kender godt det med “ikke at have noget liv når man ikke har børn”. Da stadig var på arbejdesmarkedet var det da meget “naturligt” at jeg tog hele vejen til Middelfart for at gøre klar efter en ferie eller møde MEGET tidligt, for jeg havde jo alligevel ikke nogen familie! Selvom største delen af dem jeg arbejde sammen med boede i byen og derfor ville have meget nemmere ved det end mig! Jeg arbejdede også tit over sent om aftenen osv. for jeg havde jo ingen jeg skulle hjem til!!!! Det virker som om at det kan være en stor “overraskelse” for nogen at “man” kan have et liv, selvom “man” ikke har mand og børn (eller kone og børn)……

    Mange hilsner
    Birthe


  9. Sep 17, 2008
    9:10 pm

    Newyorkerbyheart

    Hej Carina!

    Du har helt ret, der er så mange ting vi kan som familier med børn ikke kan, så det med at gå glip af ting går nok begge veje 🙂

    mange hilsner
    Birthe


  10. Sep 17, 2008
    9:11 pm

    Newyorkerbyheart

    Hej Angelika!

    Du har helt ret! Vi vælger nemlig selv vores liv og hvordan det skal være 🙂

    Mange hilsner
    Birthe


  11. Sep 18, 2008
    12:41 am

    Anonymous

    Hej Birte. Er begyndt at følge med herinde, da det er helt fantastiske opskrifter!!
    Jeg har en lidt vinkel til børne-diskussionen, for ser det fra begge pespektiver…. Fødte nemlig en lille pige for 2 måneder siden, og de følelser jeg har til hende er ubeskrivelige… Jeg vil så gerne dele dem med HELE omverdenen,s krige ud til verdenen at det er det allermest fantastiske!!! Derfor synes jeg også det er vigtigt at anerkende de følelser, som har medvirket MANGE folks opfattelse at man skal da bare have børn… Men selvfølgelig skal man ikke det! Man skal det man føler for. Jeg følte for at få et barn med min kæreste igennem 3 år. MEN! jeg er “kun” 22 år… Så jeg har også fået RIGTIG mange trælse og unødvendige bemærkninger som “du er da alt for ung”, “vent nu” “og skal du ikke lige ha taget din uddannelse færdig inden”.. Og det har været inderligt hårdt… For det her var jo bare min kærestes og mit brændende ønske… Så jeg valgte at få barn og i nogle øjnes for tidligt, men selv om jeg nu må tilslutte mig den cirkel med de stærke følelser til ens børn (som jo selvfølgelig også påvirker synet på det at få børn) har jeg også været ude for folks indblanden og irriterende bemærkninger!! Og børn eller ej,- sådan skal det altså ikke være!! Synes det er en meget spændende tråd. Men den kan også vendes og ses “omvend”t 🙂 Mvh Christina, mor til Luna


  12. Sep 18, 2008
    10:29 am

    Newyorkerbyheart

    Kære Christina!

    Allerførst: tak for din kommentar og tillykke med din datter! Luna er et skønt navn, vi har jo selv en lille Luna i familien (som jeg er fadder til) og hun er helt vidunderlig 🙂

    Jeg forstår dig fuldt ud! Selvfølgelig forstår jeg din glæde og det er heller ikke sådan at jeg ikke forstår at andre synes at det er en helt vidunderlig verden der åbner sig – det er jeg helt med på 🙂 Jeg kendte også engang en som blev mor ung – da hun var 25, var hun mor til 2 små børn. Det enester hun havde ønsket sig siden hun blev teenager var at blive mor og mange sagde også til hende “vent nu”, “nyd livet mens du er ung”, “få en uddannelse” osv. – her de det igen jeg mener at andre skal passe deres eget liv og lade folk træffe deres valg. Det er jo deres liv og INGEN andre ved hvad du føler og hvordan du har det indeni, det er jo det der tæller 🙂 Jeg er skam ikke imod børn – slet IKKE – jeg mener bare, at os der træffer valget “ingen børn” også skal betragtes som “mennesker” og ikke som nogen der skal “belæres” :-)Alle skal have lov til at træffe det valg der gør en lykkelig….

    Mange hilsner og glæd dig over din lille datter og din lykke 🙂

    Birthe


  13. Sep 18, 2008
    2:03 pm

    Majbrith

    Hej Birte.

    Jeg er så en af dem der først giver sig til kende nu efter at have læst din blog gennem 14 mdr. Det startede med at jeg søgte på en opskrift til min brors bryllup sidste år.

    Jeg elsker også at lave mad, og dine opskrifter falder i den grad ind i mig og min families smag. Jeg er mor til fem børn i alderen 8-19 år.

    Din holdning til det ikke at få børn, respekterer jeg fuldt ud, selvom jeg ikke kunne forestille mig et liv uden selv at have fået børn.

    Når man ser børn have det dårligt, ser forældre der ikke er deres opgave voksen, ja så tænker jeg tit på, at børn det bare er noget “man selvfølgelig skal have”. Nej, det er det ikke. Det er et kæmpe arbejde og et kæmpe ansvar. Så hatten af for dem der kan se, at de ikke har kræfter, mod, lyst eller hvad det nu er til at sætte børn i verden og ikke gør det “bare fordi andre synes det”.

    Tak for en skøn blog som jeg besøger næsten dagligt. Nogen gange flere gange om dagen.

    Synes du er en meget visdomsfuld kvinde som jeg værdsætter højt, selvom jeg ikke kender dig irl.

    Knus fra Majbrith


  14. Sep 18, 2008
    2:27 pm

    Newyorkerbyheart

    Hej Majbrith!

    Tusinde tak for din kommentar og fordi du giver dig til kende, det betyder meget for mig at vide lidt om hvem der læser min blog 🙂

    Mor til 5 – hold da op, jeg tager hatten er for dig! Jeg tager virkelig hatten af for de kvinder der kan det der, jeg synes at det er SÅ stort!
    Men du har ret, nogle burde måske havde indset at de ikke skulle have haft børn, bare fordi “normen” siger at vi skal 🙂

    Jeg er glad for at du kan bruge min blog som inspiration og tak for dine smukke ord, de rører mig….

    Mange hilsner
    Birthe


  15. Sep 19, 2008
    11:19 am

    Lene

    Kære Birte, jeg er enig med dig, den Gud jeg tror på er enig med dig i at du skal leve et liv fyldt med liv, fyldt med kærlighed, omsorg og respekt for andre mennesker, og om det er med børn eller uden, det er ikke spørgsmålet.


  16. Sep 19, 2008
    11:28 am

    Newyorkerbyheart

    Hej Lene!

    Måske vi så “kender” den samme Gud? 😀

    Tak for din kommentar.

    Mange hilsner
    Birthe


  17. Sep 19, 2008
    11:35 am

    Mille

    Hej Birthe
    Jeg har også fuldt din blog i lang tid og glæder mig altid til at læse hvad du og din kæreste skal have til aftensmad. Det giver super inspiration til mig fordi jeg bare er så madglad.
    Ang din diskussion har jeg en fod i hver leje (tror jeg godt at man kan sige).
    Jeg elsker børn er selv gravid kun 7 uger hende og lykkelig over det.:0)
    Men det var ikke noget jeg ville med det samme jeg er 28 år og kender rigtig mange i familien og omgangskreds. Der har haft mildest tat ondt i røven over hvornår jeg skulle have børn. Jeg har valgt at få en længere vigeregående udd. først og arbejde. Jeg syntes også at min karriere er vigtig som det er at rejse og leve livet uden det ansvar der ligger i at være forældre.
    Så det ville jeg nyde først samtidig har jeg fundet ud af at der er nogen ting jeg ikke bliver træt af og det at få børn kan jeg ikke blive ved med at udsætte. Så nu skulle det være. Men min mand og jeg er blevet enig om at vi stadig skal kunne have mulighed for at nyde livet selv om vi har børn.
    Jeg hadder når folk skal brokke sig over om man nu er gravid eller ej eller hvornår eller om man vil have børn. Det bestemmer man selv.
    Men jeg vil ikke være foruden den følelse af at skulle få sin lille bebs i armene. Og det glæder jeg mig rigtig rigtig meget til. :0)

    P.S.Kan du ikke lige skrive hvordan du har lavet den brune sovs. Er normalt ikke til den slags men den ser nu god ud.


  18. Sep 19, 2008
    12:15 pm

    Newyorkerbyheart

    Hej Mille!

    Tak for din kommentar og fordi du giver dig til kende herinde, jeg er glad for at du kan gøre brug af min blog 🙂

    Tillykke med graviditeten og jeg kan godt forstå at du glæder dig, for det er jo noget stort og dejligt, der sker I Jeres liv – nyd det…..

    Sovsen er som følger:
    jeg gemte kogevandet fra hvidkålen – det jeg blødgjorde bladene i. Så smeltede jeg lidt margarine og kom mel i til en smørbolle (opbagt sovs). Tilsætte hvidkålsvandet lidt efter lidt, til en passende konsistens. Lod det koge igennem lidt, så melsmagen kom ud. Tilsatte lidt madlavningsfløde 7%, smagte det til med salt og friskkværnet peber og kom kulør i. Resultat: skøn sovs 🙂

    Mange hilsner og god weekend.
    Birthe


  19. Jul 11, 2013
    1:44 pm

    Stinna Bæk.

    Hej Birthe.
    Sad egentlig bare lige og googlede hjemmelavede fritter, og faldt over din opskrift. Haps, den nupper jeg.
    Kom så til at læse dit indlæg, og blev dybt forarvet. Min kæreste og jeg er ufrivilligt barnløse, og vi ønsker naturligvis rigtig meget, at det på et tidspunkt lykkedes, at jeg bliver gravid. Men tænk sig, at man kan være så smålig, at dømme andre på, at de ikke ønsker børn. Vorherre bevares. Jeg håber, at du ikke lader dig påvirke af andres smålighed. Dét, der kan irritere mig, nu hvor vi er i den situation vi er i, er folk, der bevidst har valgt efter at have fået x antal børn, at nu vil de ikke have flere, og så bliver de steriliseret. Derefter finder de så ud af, at de egentlig gerne vil have flere børn, og så skal vores velfærdssamfund betale for deres dumhed. Nå, så fik jeg også lige luft.
    Jeg vil ønske dig og din partner al lykke i fremtiden!

    Bedste hilsner,
    Stinna Bæk.

Skriv en kommentar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort eller delt. Krævede felter er markeret med *

Protected by Copyscape Plagiarism ScannerCOPYRIGHT TILHØRER NEWYORKERBYHEART
- derfor er det ULOVLIGT at kopiere indhold herfra. Det gælder billeder OG tekst!