Newyorkerbyheart

Udflugt: Middelfart og Strib………..

28 juni , 2009 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Udflugter (Trips) - Tags: ,

På stranden i Strib med udsigt på Røjle Klint………..

Beboerne i Strib har også mulighed for at forsvare sig mod angreb, med denne kanonstilling……
Fin lille kanon……..

Udsigt mod den nye Lillebæltsbro………..

Fyret i Strib……….

Fra P-pladsen ved Hindsgavl slot og ned mod vandet……….

I køkkenhaven ved Hindsgavl Slot……….

Hvis jeg skal have en køkkenhave, skal den have en beliggenhed som denne………

Køkkenhave og frugtplantage i et………..

Inde fra slotshaven…………

Fra skoven inde i slotshaven…………

Så bliver en skovsti altså ikke smukkere……..

Op mod hovedbygningen hvor restaurant “Den hvide dame” ligger………..

Hindsgavl Slot…………
I dag har vi været på søndagsudflugt og det er gået til min yndlingsby her i Danmark: Middelfart! Måske er det fordi jeg arbejdede i byen i så mange år, at jeg har sådan en speciel kærlighed til netop den by.
For mig er det byen det har det hele: hav, smuk natur, skov og hyggelig stemning. Fra min arbejdsplads var jeg så heldig at kunne sidde og se ud over Lillebælt, mens jeg talte i telefon med kunder dagen lang og det var den mest inspirerende udsigt jeg kunne ønske mig.
Lige siden har jeg sagt at hvis jeg nogensinde skal flytte, skal det være til Middelfart………………eller New York *S*
Derfor er det ofte vores udflugter går til Middelfart og omegn og idag var altså heller ingen undtagelse.
Første stop var ved ishuset, hvor de bedste – og største is fåes. Det SKAL være den første ishus på højre side når man kommer fra Jyllands-siden over den gamle Lillebæltsbro.
Jeg kan så afsløre at idag var der mange, rigtig MANGE der havde fået den samme ide. Der var træf for motorcykler og der var usandsynlig mange mennesker både ved grillbaren/ishuset og overfor ved Karoline Cafeteriet. Men vi fik vore is og så var vi glade *S*
Fra ishuset kørte vi til Strib, hvor vi gik en tur ud til Strib Fyr og tilbage igen. Ikke nogen lang tur, men vi stoppede op mange gange og kiggede på den smukke udsigt og nød lyden og duften af havet.
Vi kiggede på alle bådene der sejlede derude og endnu engang talte vi om hvor dejligt sejlerlivet må være. Jeg kunne godt se mig selv tøffe rundt derude, sidde og læse en god bog, nyde brisen og tilbrede et godt måltid mad. Jeg tror jeg vil være sejler i mit næste liv……..
Fra Strib kørte vi ned til Gals Klint Camping, som efter min ydmyge mening er den perfekte campingplads. Hvis jeg nogensinde skulle på campingferie, er jeg slet ikke i tvivl om at det skulle være til Gals Klint Camping! Den ligger så tæt på Lillebælt som det næsten er fysisk muligt og forsvarligt. De fleste af pladsene har udsyn til havet og ellers skal du ihvert fald ikke strække dig meget på tå for at se det – og du kan altid dufte det. Vi betragtede de afslappede campister som rigtig nød livet – og de mange andre der havde fundet vej derned – og bare sad og nød det smukke syn.
Jeg bliver sådan helt stille indeni, ligesom når jeg træder ind i en kirke (og jeg er ikke engang særlig religiøs). Det er altså noget helt specielt at sidde ved havet og høre bølgenes brusen. Glæd dig kære Anette, jeg skal nok vise dig alle mine yndlingssteder *S*
Sidste stop var så Hindsgavl Slot, hvor vi næsten altid gør et stop, fordi der er så smukt! I dag var vi lige en smut inde i deres køkkenhave, som er åbent for offentligheden. Den er rigtig fin anlagt og har en virkelig smuk beligenhed: på en bakke der skrår ned mod Fænøsund (tror jeg det hedder) – ihvert fald det lille “stræde” som er mellem Middelfart og Fænø. De havde række efter række af solmodne jordbær, så vi sneg os til at plukke en enkelt for bare lige at smage………..og det var der også en del andre der gjorde *S*.
Derefter gik vi en tur i slotshaven, som ligger ned mod vandet og er så smuk. Store, gamle skyggefulde træer, en lille dam, udsigtsposter ud over vandet, ænder, bænke osv.
På Hindsgavl Slot er der også en restaurant der hedder “Den hvide Dame“. Historien bag den hvide dame er, at hun skulle have været en ung brud, der forulykkede med sin karet lige inden hun skulle giftes med en herremand på Hindsgavl Slot. Der siges at hun viser sig for de mandlige gæster ved midnatstide i slotsparken og hendes ring skulle stadig ligge derinde et sted……….
Jeg har aldrig spist på den “Den hvide Dame”, men jeg håber at det kommer på et tidspunkt og jeg tror at jeg vil ønske mig et weekend ophold der. De har nemlig /er ved at restaurere deres værelser og de skulle være utrolig flotte. Er der nogen der vil med??
Alt i alt en perfekt søndag, som ikke kunne have været brugt bedre………

I går oplyste Klidmoster mig om, at jeg er blevet nævn på Femina, bland Danmarks bedste kvindeblogs. Hold da helt op, sikke en ære, når jeg ser hvem der også er nævnt *S*