Newyorkerbyheart

Ferie i Sverige, del 1…………..

19 juli , 2009 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Dagbog, Ferie/rejser - Tags: ,

Udsigt fra vores pladser til tennis i Båstad………..

……..til den anden side var udsigten også fin……..

Marat Safin under træning…………

Robin Söderling under træning………..

Havnen i Båstad………….
Mandag morgen satte vi kursen mod Båstad, hvor vi skulle se tennis mandag og tirsdag. Der mødte os en hyggelig, svensk sommerby med masser af stemning og mange mennesker. Vi fandt hurtig parkeringsmarken for tennis-tilskuerne (kun SKR 50,- for en hel dag) og derfra var der ikke langt til tennisarenaen. Vi havde betalt og printet billetter ud hjemmefra, så vi undgik den lange kø ved billetlugen *S*
Vejret var super dejligt og vi startede med at gå en tur ned til havnen for at få lidt frokost. Vi fandt et sted helt ud til vandet, hvor vi fik en baguette med rejefyld. Det var ikke specielt godt, men tilgengæld var det dyrt! Dog var udsigten upåklagelig, da vi sad helt ud til vandet og der var masser af steming og mennesker. Efter vores frokost fandt vi vores pladser ind på tennisarenaen og vi havde fået ret gode pladser. Vi var lidt spændt, for det var lidt svært at se på deres hjemmeside, men vi var godt tilfredse. Vi sad på tribune H, sådan rimelig midtfor banen og med den mest FANTASTISKE udsigt ud over havet. Der var ikke så mange tilskuere, men dem der var satte en god stemning og vi nød det. Det var dog ret varmt at sidde og stege på sådan en tribune, så der blev drukket rigeligt med vand og også brugt solcreme!

Det er virkelig et flot stadion de har i Båstad og spillerne har også kåret den som den bedste ATP turnering for 6. år i træk, hvilket må siges at være flot. Vi fik set en masse tennis og faktisk også nogle gode kampe, selvom det ofte var spillere vi ikke kendte. Ved 19-tiden var det slut – ihvert fald for os – og vi kørte tilbage til vores Erikslund (vores hotel), hvor vi godt trætte – og sultne – fik en ordentlig portion svenske kjöttbullar (kødboller) med grädsovs (flødesauce), potatis (kartofler) og lingonsylt. Svensk husmandskost når det er bedst!
Derefter fik vi vores værelse, tog et bad og så var det ellers i seng. Jeg var SÅ træt *S*

Tirsdag startede vi dagen med en god gang morgenmad. Morgenmadsbuffet’en på hotellet var fint og med et pænt stort udvalg af forskellige ting – også var vi klar til endnu en dag med tennis. Vi fik set en del kampe om tirsdagen og tilsidst var det svært at fokusere, men når vi blev trætte af at se på tennis kunne vi gå en tur eller bare sidde og nyde udsigten fra vores tribune! Den udsigt blev vi ikke sådan lige trætte af………..
Efter en lang dag med tennis mødtes vi med nogle af vores venner, som skulle se tennis onsdag og torsdag. Heldigvis kunne vi lige nå at mødes til aftensmad tirsdag aften, så vi fandt en restaurant i Båstad hvor vi fik noget svinemørbrad med pommes frites og bearnaisesauce. Ikke noget mad det var “outstanding”, men det var ok, der var bare ikke så meget af det.
Print Friendly
Tilbage

2 kommentarer

1. Jul 20, 2009
    10:02 am

Nille

Kære Birthe,

Det lyder som en dejlig start på ferien – især for Jer, som er så tennisinteresserede!
    Svensk husmandskost er skønt – og jeg kan forestille mig, at det er noget bedre end den udgave, de serverer i IKEA? 😉

Kærlig hilsen
    Pernille

2. Jul 20, 2009
    10:59 am

Newyorkerbyheart

Kære Pernille!

Det var en perfekt start og sikke et smukt tennisanlæg! Skønt at sidde der og kunne skue ud over havet samtidig med 🙂
    Svensk husmandskost skal man bestemt ikke kimse af og det smagte MEGET bedre end det i Ikea! Jeg kunne have spist det hver aften hvis det skulle være – og det har givet mig lyst til igen at lave mine egne kjöttbullar. Det står snart på menuen 🙂