Newyorkerbyheart

New York dagbog, dag 3…………..

18 september , 2011 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Dagbog, Ferie/rejser, New York-dagbog - Tags:
 Mandag vågnede vi op til endnu en varm og solrig dag, med høj luftfugtighed. Vi vågnede faktisk ret tidligt hver morgen, uden at have vækkeur sat til. Denne morgen vågnede vi helt vildt tidligt og havde ingen problemer med at finde et bord til morgenmaden.
Vi havde hørt at der var en gratis udstilling af billeder i Time Warner på Columbus Circle, som hed “Faces of Ground Zero” af Joe McNally. Han havde taget billeder af nogle af de mennesker der på en eller anden måde havde været berørt af 9/11 og så fotograferet dem igen 10 år efter. Det var virkelig flotte billeder og ved hvert sæt billeder var der så en personens historie, som selvfølgelig var meget rørende og bevægende. Udstillingen var både i stueetagen og på første etage, på første etage var der også nogle videoklip.
Da vi var færdige med at gå rundt og se på billederne og læse var klokken ikke engang 10.00 endnu, så butikkerne havde knapt åbent, men de åbnede da lige så stille. Inde i Time Warner-komplekset er der masser af butikker og nede i kælderen ligger en stor Wholefoods.
I stueetagen ligger en af Williams-Sonoma‘s butikker, så den var vi lige inde i og snuse lidt rundt. Oh, hvis bare vi havde ubegrænset plads og ubegrænsede tilgang til penge – så var der godt nok mange ting derinde der lokkede. Men jeg begrænsede mig rigtig meget og købte kun noget albacore tun og nogle tørrede chipotle chiliflager…….
Udenfor Time Warner-bygningen……..

“Faces of Ground Zero“-udstillingen………….

Mere af udstillingen……..

Williams-Sonoma inde i Time Warner-bygningen…….

………hvor vi fandt æbleskivedej………

Et kig rundt i Williams-Sonoma………..

Fra Columbus Circle gik vi ned mod Radio City Music Hall og Rockefeller Center. Kæresten havde fundet ud af at der lå en LEGO butik i Rockefeller Center, så den ville han gerne ind og se og ellers gik vi bare lidt rundt. Vi overvejede at tage op til udsigtsplatformen “Top of the Rock”, hvor køen skulle være kortere og hvor udsigten skulle være ganske imponerende, selvom den ikke er så højt oppe som Empire State Building. Fordelen ved at være i Top of the Rock er også, at så kan man jo se Empire State Building……
Ved Rockefeller Center ligger der også en afdeling af The Met’s (The Metropolitan Museum of Art) museumsbutik, hvor der virkelig kan findes nogle smukke ting og hvor der kan bruges lang tid. Jeg gik rundt og snusede og købte lidt, mens kæresten udforskede LEGO butikken.

New Yorker-stemning……..

New Yorker-stemning……

Ved Radio City Music Hall……….

Radio City Music Hall………

Rockefeller Center………

Den kendte guld-statue ved Rockefeller Center. Nu var der masser af stole og parasoller om vinteren er der en skøjtering………

Inde i Rockefeller Center…….

Inde fra LEGO-butikken……….

Rockefeller Center lavet i LEGO, inde i LEGO-butikken……….

Vi skulle have noget frokost, så vi gik tilbage til Time Warner på Columbus Circle og ned i Wholefoods. Jeg købte noget lækkert sushi med brune ris og store rejer, sammen med lidt forskellig salat og noget hummus. Kæresten valgte en sandwich, som han sagde smagte rigtig godt. Vi tog frokosten med ind i Central Park og spiste inde ved tennisklubben derinde, mens vi så new yorkere spille og træne…….

På vej ned i Wholefoods……..

Lidt af deres grøntsagsafdeling……

Lidt af deres fiskeafdeling…..

Rejer og fishcakes……

Min sushi med brune ris og rejer……

Lidt forskellige salater og noget hummus…..

Inde fra Central Park…….

Nu var det ved at være tid til at komme tilbage til hotellet og få taget et bad, inden turen gik mod Flushing Meadows/Corona Park og US Open. Vi var spændte hele dagen, for de havde lovet regn om aftenen – og vi skulle jo ind og se aftenkampe. Vi var super glade og forventningsfulde, for vi havde jo fundet ud af at vi skulle ind og se Caroline Wozniacki, som skulle spille mod Svetlana Kuznetsova (fra Rusland) og Roger Federer (Schweiz), som spillede imod Juan Monaco (Argentina). Når man køber billetter til en turnering, ved man jo ikke hvem man kommer ind og ser, så det er jo et sats. Men at se både Caroline og Federer er altså ret stort, det eneste der ville være større var hvis vi havde set Rafael Nadal – men kæresten var glad for at det var Federer vi skulle se.

Vi tog subway nr. 7 ud til Queens, helt ud til næstsidste stop, det tog næsten en time og der var ret mange mennesker med. Da vi kom derud var den sidste af dag-kampene stadig i gang og den trak noget ud, så vi kom først ind på selve stadion klokken godt 20, hvor vi skulle have været ind kl. 19.00. Men vi gik rundt på det store område og kiggede, shoppede lidt og fik noget mad. Endelig blev vi lukket ind sammen med de øvrige 25.000 tilskuere, det var et rent gedemarked. Vi havde pladser foroven, men vores pladser var ret gode og vi kunne tydelig se bolden – og så var der jo storskærme over det hele. Caroline spillede en fantastisk kamp og selvom det i 2. sæt så skidt ud for hende, så fik hun det vendt og vandt kampen i 3 sæt – men det tog hende også 3 timer. Det var virkelig god stemning på stadion og langt de fleste holdt med Caroline. Vi kunne høre på tilråbene, at der også var andre danskere der var inde og se kampen.
Roger Federer gik først på banen lige inden midnat, men hans kamp var der overhovedet ingen spænding i, han var alt for overlegen. Efter 20 minutter havde han allerede vundet 1. sæt!! Midt i anden halvleg kunne vi godt se at det ville gå hurtigt, så vi bestemte os for at tage hjem – og det var der også mange andre der gjorde. Der var trængsel og vi måtte stå op hele vejen ind til Manhattan (en lille times kørsel). Jeg var træt og havde ondt – og var virkelig glad da vi endelig kom ind til Manhattan. Da vi kom op fra undergrunden, stod regnen ned i stænger – og det blev den så ved med med i 2 dage – hvor der IKKE blev spillet tennis, så vi var bare helt vildt heldige.
Vi tog en taxa tilbage til hotellet inde fra Port Authority, fordi vi ikke orkede at skulle videre med subwayen og fordi at taxa-kørsel ikke er særlig dyrt, i forhold til her i Danmark. Vi lå i vores senge et stykke over kl. 02.00, helt vildt trætte, men en KÆMPE oplevelse rigere……..

Arthur Ashe Stadium………

Fra US Open………

Der kræves en del sikkerhed for manden der skal holde resultattavlen ajour…….

Det smukke springvand…….

På vej ind på stadium, sammen med de tusinder af andre mennesker……..

Caroline på banen…….

Vue ud over Arthur Ashe……

Caroline interviewes efter sejren over Svetlana Kuznetsova……..

Roger Federer går på banen……..

Federer varmer op…….

Et kig ud over Corona Park med “The Unisphere” i baggrunden, som blev opstillet til verdensudstillingen i New York i 1939-1940…….