Newyorkerbyheart

New York dagbog, dag 4………..

18 september , 2011 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Dagbog, Ferie/rejser, New York-dagbog - Tags:

Vi vågnede rigtig sent i dag, efter at være kommet sent i seng dagen før, faktisk så sent så vi ikke kunne få morgenmad, så vi måtte ud og finde noget. Vi fandt et sted nede ved Columbus Ave., hvor vi fik lækker yoghurt med frisk frugt og french toast på tykke skiver challah-brød, god solid morgenmad – også den eneste vi spiste udenfor hotellet.
Vi kom i snak med et andet dansk par derinde, som lige var flyttet derover – heldige asener!!!. De skulle bo lige i området, mens de skulle studere. Næhh nej, jeg var slet ikke misundelig 😉

Lækker yoghurt med frisk frugt………..

French toast af tykke skiver challah-brød og med bacon og ahornsirup……….

Vi havde planlagt at tage til Woodbury Common, som er et stort udendørs outlet-center cirka en times kørsel fra New York. Busserne kører fra Port Authority (42nd & 8 Avenue), hvor billetterne også kan købes, jeg tror også at billetterne kan købes på nettet.
Det er forholdsvis dyrt at komme dertil, synes jeg. Vi gav 98 dollars for 2 personer, retur. Bussen var fyldt op på vejen derop, for med al det regn, var der næsten ikke andet at gøre end at shoppe eller gå på museum.
Der er 220 outlet butikker og hele stedet er nærmest som en lille landsby, hvor hver butik har sit eget lille hus. Vi købte dog ikke det helt vilde, for hvis du – som os –  ikke er vant til at købe Burburry, Ralph Lauren, Donna Karan osv – så synes jeg stadig at 200 dollars er dyrt for en T-shirt, bare fordi der står Ralph Lauren på den (eller noget andet). Men kæresten købte lidt inde i Nike butikken, jeg købte 2 par bukser inde i Levi’s og taske + pung inde i Nine West.
Frokosten bestod af en slice pepperoni pizza til hver, god pizza!!

Woodbury Common, i øsende regnvejr……

Min frokost……

Taske og pung, som jeg købte i Nine West…………

Det var dog mange der købte væsentlig mere end os – eller formodede at de ville – for langt de fleste have kufferter på hjul med!!
Vi fik alligevel det meste af dagen til at gå deroppe med at kigge, når nu vi var kommet afsted og stillede os i kø til bussen, der skulle forlade Woodbury kl. 19.00. Der var mange andre der ville med den bus, de fyldte 3 store busser op og vi måtte endda stå op hele vejen tilbage til Manhattan. Vi tog bare lige hen på hotellet for at komme af med vores indkøb og gik så hen til en italiensk restaurant lidt længere ned ad vores gade. Bello Giardino er faktisk kendte for deres “meatballs“, som de de vist har været i TV med flere gange – dem bestilte vi dog ikke. Lidt ærgeligt, men jeg troede at vi ville nå tilbage endnu engang, men det nåede vi desværre ikke.
Kæresten bestilte spaghetti carbonara og jeg fik “Pollo Nicola”, som var kyllingebryst tilberedt i marsala og tomatsovs sammen med salvie. Dertil fik jeg noget pasta. Beklager at billedet er blevet så dårligt, men belysningen var ret dårlig på restauranten (altså dårlig i forhold til at tage billeder) og jeg nægter at bruge blitz på restauranter……..

Middag på Bello Giardino (beklager det dårlige billed)………

Vores gade (West 71st Street, mellem CPW og Columbus Avenue) ved aftentide…….