Newyorkerbyheart

Boganmeldelse: Spilopper & Stjerneskud af Sif Orellana, Tinkerbell Books………..

02 december , 2011 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Boganmeldelser, Bøger - Tags:

Spilopper & Stjerneskud af Sif Orellana, Tinkerbell Books (billed lånt fra Sif Orellana)…………

Jeg har ventet på denne bog lige siden jeg læste at Sif var igang med en ny bog – og jeg er ikke skuffet. Som de andre bøger er bogen lækker, billederne er flotte og det er ligesom det hele har fået et lille nøk opad siden “Greven, kammerjunken og den dragende citronmåne” (som dog også var en lækker bog). Jeg kan rigtig godt lide bogens forside, farverne får mig til at drømme lidt og motivet minder mig om Olsen-banden 🙂

Bogen er ligesom inddelt i 3 dele: i den første del er der madopskrifter til hverdagen, brunch, børnevenlige osv, men også kreative indslag som man selv kan prøve kræfter med, tema til evt. børnefødselsdage m. m. Så kommer der et lille afsnit med ord til eftertanke, der nærmere bestemt er små historier, som giver en lidt at tænke over og den sidste del af bogen er så inddelt i årstider, hvor der er mad- og kageopskrifter igen blandet med ideer til kreative ting som kort, pynt, gaver osv. Alt i alt en bog der kan anvendes i mange situationer og som ikke er helt så børneorienteret, som hendes tidligere bøger måske har været. Den er heller ikke i det samme eventyrlige, historiefortællende univers, som “Greven, kammerjunken og den dragende citronmåne” var – men jeg kan godt lide at Sif’s bøger er så forskellige. Bogen er ihvert fald fyldt med opskrifter som ser indbydende ud og det hele er selvfølgelig sat sammen med smukke, stemningsfyldte billeder. Der er endnu en sjov detalje og det er, at omslaget tilbogen (som er tykt og lækkert) er en spilleplade til et aktivitetsspil, hvor reglerne selvfølgelig står trykt på. Virkelig god ide!

Jeg er vild med den og glæder mig allerede til den næste bog………

Jeg har allerede afprøvet en af opskrifterne fra bogen, den kan I se i mit næste indlæg – og jeg kan godt afsløre at det var en succes 😀

Spilopper & Stjerneskud af Sif Orellana, Tinkerbell Books. 308 sider. Set hos bl. a. Saxo til kr. 240,-.