Newyorkerbyheart

USA-tur 2012: dag 5 – Andover, New Hampshire………

Mandag morgen var vi tidligt oppe – igen. Vi havde aftalt med Tristan at han skulle komme kl. 07.00 og spise morgenmad sammen med os, inden vi tog afsted igen, for vi får han ikke at se mere på denne tur. Kl. 07.10 ringede min Mama til ham – og han lå og sov sødeligt – faktisk var han vist lige kommet i seng 😀 Han troede det var kl. 08.00 han skulle komme og så havde han været ude og feste “lidt”, hvilket jo er meget naturligt. Den sidste uge op til Graduation havde de vist festet hver aften, i hvert fald var han noget i søvnunderskud……

Men han tog en taxa – fornuftig ung mand – og nåede at komme og tage afsked med os, inden vi skulle forlade hotellet. Det syntes jeg var virkelig sødt, for vi havde ellers taget afsked i telefonen, men han nåede det og det gjorde os meget glade.

Min Mama blev nede ved Tristan, for at de kunne få pakket hans værelse ned og flyttet ham hen til den lejlighed som han skal dele sammen med nogle andre. Han bliver i Durham i det næste stykke tid, for at arbejde videre i laboratoriet sammen med hans professorer. Han har endnu ikke helt besluttet sig til hvad han ellers vil. Min Mama kørte så dernede fra sidst på eftermiddagen og kørte hjem til New Hampshire, en tur der tog hende godt 16 timer…….

Vores udlejningsbil………

Vi afleverede vores fine udlejningsbil igen og tog med deres shuttle hen til lufthavnen. Emma skulle med fra terminal 1, så hende tog vi afsked med og vi forsatte til terminal 2. Alt gik planmæssigt…………lige indtil det ikke gjorde det længere! Pludselig fik vi at vide at vores fly var forsinket pga. mekaniske fejl. Vi havde en lille time i Washington DC inden vi skulle med det næste fly, så vi var ikke så nervøse igen. Men forsinkelsen blev længere og længere og pludselig var vores forbindelse i fare. Vi blev forsinket i en god time og nåede derfor IKKE vores fly i Washington DC, vi missede det med 15 minutter. Vi var ikke de eneste, køen ved service-skranken var lang. Vi fik at vide at vi blev ombooket, så vi i stedet for skulle  med et fly til Cleveland, Ohio og derfra videre til Manchester, New Hampshire. Min Mamas kæreste skulle hente os i Manchester, så ham skulle vi have fat i så han ikke kørte forgæves, han har nemlig en times kørsel hver vej. Jeg nåede heldigvis lige at få fat i ham, som han skulle til at gå ud af døren. Jeg skulle også have fat i min Papa, for ham havde vi lavet en middagsaftale med om aftenen og da vi først ville lande i Manchester ved 21-tiden, var det jo ligesom udelukket.

Vi skulle nu så bare vente til vores fly gik i luften, hvilket betød at vi havde godt 4 timer at slå ihjel i lufthavnen. Vi fik os lidt at spise og prøvede ellers at slappe lidt af, men det var ikke helt let. Vi var lidt nervøse for at vi heller ikke ville nå vores fly i Cleveland, da vi kun havde 45 minutter til at skifte fly i.

Det viste sig at vores nervøsitet ikke var helt ubegrundet. Da det var ved at være tid til at vi skulle ombord på flyet, fik vi at vide at også det fly var forsinket – og nu var vi ved at være rigtig nervøse – især fordi vi jo endnu engang havde min Mamas kæreste at tænke på. Han havde været på stand-by hele dagen, hvilket jo i sig selv må være ret træls! Vores fly var 45 minutter forsinket da det gik i luften – og vi havde selvfølgelig fået sæder aller bagerst i flyet. Vi talte med flystewarden og han lovede at se hvad han kunne gøre, men han glemte det vist igen, for da vi skulle til at forlade flyet var han mere optaget af hans mobiltelefon og glemte dermed at lade os komme af flyet først!!

Vi kom ind i gate nummer 2 og vi skulle med fra gate nr. 18, så der var et stykke vej – men heldigvis var det i samme terminal. Vi havde 4 minutter, inden flyet skulle være i luften, så det var bare med at komme afsted. Kæresten er hurtigere end mig, så han løb alt hvad han kunne, for at nå ned til gaten og sige at jeg var på vej………………og heldigvis nåede vi det lige netop. Alle sad pænt og ventede på os i flyet, så det var lidt pinligt, men vi var glade for vi nåede det.

Vi landede i Manchester, New Hampshire kl. 21.05 og heldigvis var Rick (min Mamas kæreste) der for at hente os – desværre var vores bagage der ikke. Vi fik at vide at det stadig var i Washington DC, men det var vel hvad vi kunne forvente. Vi var virkelig sultne, for vi havde jo ikke nået at få noget aftensmad. Vi spurgte Rick om han ville køre igennem McDonalds – eller anden fastfood kæde – så vi kunne få noget at spise. Ikke fordi det var hvad vi havde lyst til, men vi ville heller ikke opholde ham mere end højst nødvendigt. Men han sagde at han kendte et godt mexicansk sted i Concord (hovedstaden i New Hampshire), hvor han var sikker på at vi kunne få noget mad – og han havde ret 🙂

Guacamole………

Hjemmelavet salsa………

Fajitas af oksekød og kylling, dertil sorte bønner og ris………

………og disse gode ting………..

Stedet hed Margaritas og deres mad var helt vildt godt. Jeg fik lemonade og kæresten fik en velfortjent, stor øl. Portionerne var STORE og jeg kunne slet ikke spise op, jeg levnede næsten halvdelen af kyllingen, al risen og en god del af bønnerne – men det er længe siden jeg har fået SÅ godt mexicansk mad på en restaurant.

Ved midnatstide var vi endelig hjemme og kunne gå i seng. Heldigvis havde jeg en tandbørste i min håndbagage og et ekstra sæt undertøj, men det var også alt hvad vi havde. Behøver jeg at skrive at vi var godt trætte da vi endelig kunne lægge os til at sove 🙂

Print Friendly
Tilbage

12 kommentarer

1. May 30, 2012
    2:40 pm

Karin M.Jensen

Pu ha..det der med fly, tog og annet som bara skal gå op i en höjere enhed, når man rejser….det kan godt gi` sved på panden..men i lykkedes jo..og vilken god mexi mad i fik..det som er så godt..har dog kun fået det her i europa..så det er vel ikke helt det samme..vil jeg tro…knus

3:03 pm

Hej Karin!

Det var SÅ frustrerende den dag og vi kunne jo ikke rigtig slappe af, fordi vi hele tiden var lidt nervøse – og irriterede 🙂

2. May 30, 2012
    4:07 pm

Anette

Hej Birthe
    Sikke en dag I har haft der! Jeg ville også være blevet meget nervøs over alle de forsinkelser…og meget træt! Men sikke en dejlig afslutning på dagen, med det dejlige mexicanske mad! Jeg er vild med mexicansk mad 🙂 Og det der ser bare SÅ godt ud! Jeg synes bare det er svært at finde nogle gode mexicanske restauranter her i DK. I hvert fald her i nærheden (Århus området)!
    Mange venlige hilsner Anette

7:58 pm

Hej Anette!

Virkelig irriterende dag – også fordi der var andre der ventede på os – jeg hader at lade andre vente, men jeg kunne jo ikke gøre så meget. Heldigvis lykkedes det hele til sidst 🙂
      Det er uendelig svært at finde gode mexicanske restauranter her i DK. Her hvor jeg bor, i det sydlige Jylland, er det så godt som umuligt – ærgeligt for det smager jo fantastisk.

3. May 30, 2012
    4:08 pm

Bitten

Endelig er jeg kommet i gang med at læse dine USA-indlæg – helt vildt spændende! Jeg har længe været fascineret af universitetskulturen i USA, så jeg elskede din fortælling derfra. Hvor var det også bare et smukt universitet, Tristan har gået på! Wauw. Jeg vil også— men nu har jeg jo gået 5 år på et “kedeligt” dansk universitet, så det bliver nok ikke aktuelt 😛
    Blev i øvrigt helt sulten af den mexikanske mad i dette indlæg, uhm..

7:55 pm

Hej Bitten!

Jeg synes at det er SÅ fascinerende og ville ønske at jeg havde haft den mulighed – eller bare at prøve at gå på High School derovre 🙂 Det er et virkelig flot universitet, som også må virke inspirerende på de studerende, formoder jeg….

4. May 30, 2012
    8:04 pm

Elsebeth

Det er det pokkers ved det – man er for ofte forsinket – jeg ved ikke, i hvor mange lufthavne jeg har måttet sove på hotel, og bøvlet med at få kontakt til dem, der skal hente én, som så må tage hjem og af sted igen næste dag. Det gælder bare om ikke at lade sig hyle ud af det, selv om det kan være svært, når man er træt. Det er klogt at have læsestof, ekstra undertøj og toiletsager i håndbagagen. En anden god idé er at afmærke sine kufferter meget tydeligt, selv om jeg har været ude for, at der stod en helt forkert kuffert tilbage, som slet ikke lignede min og hendes navn heller ikke lignede mit.

8:16 pm

Hej Elsebeth!

Det er første gang vi har prøvet det, men også første gang vi har fløjet SÅ meget på så kort tid 🙂
      Jeg har også altid et ekstra sæt tøj med i min håndbagage, men jeg valgte det fra denne gang, fordi det var sådan en kort tur – dumt – i bagklogskabens klare lys…..

5. May 30, 2012
    10:23 pm

Piskeriset

Det er også lidt mere spænding, end jeg ville bryde mig om – flyforsinkelser er ikke sjovt, og jeg har prøvet at strande i Stansted lufthavn, så vi blev forsinket en hel dag. Godt at I nåede det næste fly 🙂

10:25 pm

Hej Piskeris!

Ja, vi var også glade – men også lidt kede af at vi mistede ½ dag i mit hjem – det er %-vis meget ud af 5 dage 🙂

6. Jun 3, 2012
    7:11 am

Bianca

Åh den flytrafik den flytrafik. Synes godt nok den kan give stress mens man samtidig bare sidder i en venteposition og intet kan gøre. Hader når tingene går galt, men det gør det desværre gerne de gange hvor man skal nå videre. Glemmer aldrig da vi skulle afsted og flyet fra Kastrup gik i stykker, så det kun var os der skulle mellemlande der kom med. Det tog tid og endte med at de der 2 timer vi skulle have haft i Manchester blev til løb med stuwarder (staves vist ikke sådan) gennem lufthavnen til de næste fly der ventede. Puha.
    Men dejligt I nåede frem. Skynder mig at læse videre og se om jeres bagage også gjorde 🙂

• Jun 3, 2012
      9:11 pm

Hej Bianca!

Ja, det var svært at slappe ordentlig af, det lykkedes i hvert fald slet ikke for os. Men vi var glade for at vi kom frem på en dag – selvom det var en lang dag 🙂