Newyorkerbyheart

Weekend ophold på Ringkøbing Hotel………….

30 marts , 2014 - af Newyorkerbyheart - Kategori: Udflugter (Trips) - Tags: ,

Ringkøbing Hotel……….

Vores dejlige værelse………….

Minestrone………….

Hovedretten var kalvefilet………..

2 slags oste………

Dessert tallerken…………

Flot udsigt over Ringkøbing Fjord………….

Sidste weekend var vi på et ophold på Hotel Ringkøbing, et ophold som vi havde købt gennem en at de mange deals der findes på nettet. Vi kørte i god tid, så vi kunne nå at spise lidt frokost i Ringkøbing inden vi skulle checke ind. Vi spiste på en kinesisk restaurant, som vi også spiste på sidst vi var i Ringkøbing, hvor vi fik en dejlig buffet. Denne gang havde de ikke nogen buffet, men vi bestilte en menu i den formodning at det ville være små retter – men vi tog fejl. Hver ret var som et helt måltid, så vi var noget presset mht at spise op.

Efter det kæmpe mad-orgie gik vi hen til hotellet og fik vores værelse. Et dejligt stort og lyst værelse, virkelig lækkert. Selvom vi faktisk var stop mætte, gik vi ned og fik kaffe og kage, som var med i dealen. En lækker hjemmebagt kringle med remonce i. Så var det også tid til at motionere efter al den mad. Vi gik lidt rundt, desværre blev det ikke til så meget som jeg håbet, fordi min lungebetændelse stadig driller. Penicillinen har slet ikke hjulpet, så jeg er meget stakåndet og kan ikke trække vejret.

Efter gåturen og den dejlige friske luft, gik vi tilbage på hotellet, vi kunne lige nå at slappe af i en times tid, inden vi skulle havde aftensmad.

Vi skulle have en 4 retters menu. Forretten var Minestrone, som smagte rigtig dejlig. En god kraftig suppe med masser af smag.

Hovedretten var kalvefilet med små bitte tern af rodfrugter, en bagt kartoffel med bacon om og en kraftig sauce til. 3. ret var 2 slags oste, de smagte dejligt, men også lidt kønsløse. Jeg ville gerne have  haft en god kraftig ost, men det var ok. Desserten var en tallerken hvor der var gulerodskage, en fragilite roulade med citron og en basilikum creme. Gulerodskagen smagte af en eller anden grund af stegeos, det var ikke særlig lækket. Fragilite’en var ok, men meget sød og basilikumcremen brød jeg mig ikke så meget om, der var for meget basilikum i efter min smag. Alt i alt ok mad, ikke noget at falde i svime over, men på den anden side heller ikke uspiselig (på nær gulerodskagen). Serveringen var ok. Det var helt unge mennesker, som havde en travl aften, da der næsten var fyldt op. Derfor var der også lidt ventetid. Men da vi jo havde spist en kæmpe frokost, så gjorde det ikke os så meget.

Morgenmaden næste dag var også ok og helt standard.

Alt i alt havde vi en dejlig tur og det var skønt at komme lidt væk hjemmefra

Print Friendly
Tilbage

3 kommentarer

1. Apr 1, 2014
    7:54 pm

Piskeriset

God idé med en lille udflugt. Vi har også brugt deal-siderne et par gange til netop dette – senest til Göteborg (hvor vi helt sikkert ikke var taget hen, hvis ikke jeg havde set dealen – jeg havde nemlig slet ikke tænkt byen som et udflugtsmål, men det var en rigtig hyggelig tur og en god turistby).

2. Apr 2, 2014
    11:50 am

Frederik Gregersen

Jeg købte også en deal til Hotel Ringkøbing hos Sweetdeal, vi har ikke været afsted endnu – men skulle jo lige læse lidt om stedet, så havnede her, det lyder lovende, vi glæder os ihvertfald 🙂

3. Apr 3, 2014
    8:51 am

Jane

Hej Birthe,

Det er rigtig dejligt at se, at du har lidt overskud til at komme rundt og opleve en dejlig weekend med din mand. Hyggelige stunder og gode oplevelser kan man bare ikke få for meget af.
    Som jeg husker det, er der ikke så længe til din mama kommer på besøg. Jeg håber for dig/jer at du er dejlig frisk, så I rigtig kan nyde det sammen.
    Masser af håb og gode tanker herfra,